Dag 33

Planen var aa dra paa stranda i dag, saa heldigvis for oss var det bra vaer:) Vi maatte ta taxi ca 30 minutter for aa komme oss dit. Vanligvis bruker de fleste her minibuss taxier for aa komme seg fra a til b. De har plass til ca 20 passasjerer og kjorer naar det er fullt for en billig penge. Denne typen taxier er imidlertidig ganske utrygt aa kjore denne uka, for rett for helga gikk alle arbeiderne ut i streik, og du kan risikere aa bli skutt hvis du kjorer med en minibusstaxi som bryter streiken. Saa vi holdt oss til den vanlige taxien, som koster ca 60 kr pr pers for en times tur. Men det er allikevel billig i forhold til Norge. Paa stranda var det skyfri himmel, men ganske mye vind. Allikevel godt og varmt, og jeg tror vi har kommet oss opp til det indiske hav naa(ikke atlanterhavet), er ikke helt sikker paa hvor skillet gaar),maa se litt paa kartet), vannet var hvertfall mye varmere enn der vi har bada for. Vinden gjorde at sola ikke virka saa sterk, saa noen av oss ble mer eller mindre solbrente(faktisk ikke meg denna gangen, for jeg har kjopt solfaktor 30:) Paa kvelden var vi forst ute og spiste, og senere ute paa noen utesteder for aa se pa livet i Stellenbosch.

Posted by Mari06 01:41 Comments (0)

Dag 32

Fri hele dagen i dag, saa dro paa stranda paa morran! Kl 2 kom Denver, taxien vaar, aa henta oss for aa kjore oss til Stellenbosch. Stellenbosch er et av de mest kjente vindistrikta i Sor Afrika, og skal visst vaere verdt en visitt. Noen av jentene vi motte den forste uka bor i en township, Kayamandi, ca 10 min unna, saa de ordna med overnatting for oss paa et backpacker hostell i Stellenbosch. Stellenbosch kan vaere forste stopp hvis du skal ut pa The Garden Route, og er kjent for aa vaere veldig vakkert! Det er store forskjeller paa townshipen Kayamandi like ved, og rikmannsstroket Stellenbosch. Vi har ikke faatt sett Kayamandi enda, men haaper aa faa gjort det paa sondag! Vi hadde reservert bord paa en afrikansk restaurant kalt Moyo. Der fikk vi ansiktsmaling, afrikansk sang ved bordet, levende musikk og buffet med all slags afrikansk mat.

Posted by Mari06 01:31 Comments (0)

Dag 31

overcast 22 °C

Denna uka har vi ikke gjort stort anna enn det vanlige. Vi skulle egentlig jobbe fredag og lordag, men slapp det, sa har stort sett gjort hva vi vil.. fikk fri mandag a, for de fleste muslimske skolene hadde stengt siden det var den siste dagen av ramadan. Tirsdag og onsdag var vi pa noen nye skoler som vi ikke har vaert pa for.. En rik skole med mest hvite ganske umotiverte barn, og en muslimsk barneskole med ganske rampete unger. Men spennenden a se litt anna enn den vanlig skolen. Eller sa fikk vi 2 nye frivillige i huset vart pa tirsdag, en tysk gutt og ei tysk jente. Men de vil heldigvis for meg snakke engelsk:)

Posted by Mari06 02:09 Comments (0)

Dag 25

overcast 23 °C

En hel uke siden sist. Uka her har gatt veldig fort. Vi har stort sett pendla mellom skolen, stranda og gymmen hele uka, for det meste bare kost oss. Ser ut til at sommeren er godt pa vei na, selv om jeg har sagt det mange ganger:) Fikk i hvertfall fole det pa kroppen i gar, var en smule optimistisk med solkremen, sa er orlitt solbrent i dag(omtrent som en tomat i trynet). Men er heldigvis for meg ganske sa overskya i dag. Ellers sa skulle vi egentlig jobbe i dag, sto opp kl 7, klare til dyst, men fikk beskjed halv 8 at vi ikke trengte:/ sa da var det bare a legge seg nedpa igjen. Vi har rekki a sett 2 kinoer i lopet av uka, The Devil Wears Prada, og World Trade Center. Den siste var litt skuffende, men er veldig billig og ga pa kino her, ca 35 kr, og halv pris pa tirsdager, sa kan ikke klage. Denne helga er forste helg vi skal jobbe, men er pa en skole hvor to tvillinger skal feire bursdag, med ansiktsmaling og greier, sa blir vel mest moro:)

Posted by Mari06 07:28 Comments (0)

Dag 18

I gar var jeg og Becci i Claremont etter jobb, som er ca 15 min unna der jeg bor med tog, for a melde oss inn i et treningssenter. Det var skikkelig fint og stort, og la midt inne pa et kjopesenter. Det fin var at vi kunne melde oss inn for bare 1 mnd, ogsa fikk vi en mnd gratis pa kjopet:D spennende..:P Pa kvelden var vi igjen i Claremont, for a se pa studentlivet. Er visst et digert universitet der, med 30 000 studenter, sa hele nattelivet bestar stort sett av hvite, mange utenlandske studenter. Sa den store kulturopplevelsen var det jo ikke.

Fredag den 13 i dag. Har ikke skjedd noen store ulykker, som jeg veit om hvertfall, sa det er bra:) Ellers sa hadde vi fri fra jobb, og varmen har virkelig slatt inn i dag, sa har kost oss litt i sola. I kveld har vi vaert pa trommekurs. 30 stk som laerte litt om spille tromme samtidig, sa det ble ganske sa hoylytt:) men veldig goy da.. Vi har farta inn til Cape Town for helga, siden vi ikke trenger a jobbe, sa i morra blir det nok stranda:D

Posted by Mari06 13:15 Comments (0)

(Entries 26 - 30 of 41) « Page 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 »